Przedszkole Nr 129
“Raj na Skarpie”
w Warszawie

Zadania przedszkola

„Mieć dziecko” – to kierować jego rozwojem.
„Kochać dziecko” – to rozumieć jego dobro i poczuwać się do odpowiedzialności za nie.

Dążymy, aby nasi absolwenci zgodnie z zaleceniami Podstawy Programowej po ukończeniu edukacji przedszkolnej osiągnęły następujące umiejętności:

w sferze zdrowotnej
  • wykazywały się aktywnością i sprawnością ruchową;
  • znały różne dyscypliny sportowe;
  • znały znaczenie codziennej gimnastyki i znali ćwiczenia gimnastyczne;
  • miały dobrą orientację w schemacie własnego ciała i przestrzeni;
  • miały dobrą koordynację wzrokowo- słuchowo-ruchową;
  • miały wyrobione nawyki przestrzegania zasad bezpieczeństwa;
  • potrafiły poruszać się na drodze z zachowaniem zasad ruchu drogowego;
  • wiedziały, co oznacza "zdrowy styl życia"
  • znały piramidę zdrowego żywienia i potrafiły zdrowo się odżywiać;
  • miały świadomość odpowiedzialności za stan swojego zdrowia;
  • dbały o higienę osobistą oraz estetykę i czystość swojego otoczenia.
w sferze emocjonalnej
  • informowały o swoich potrzebach;
  • rozpoznawały i szanowały potrzeby innych;
  • nazywały uczucia, wyrażały je w formie werbalnej i niewerbalnej;
  • radziły sobie w sytuacjach trudnych ;
  • świadomie podejmowały działania wywołujące reakcje akceptowane społecznie;
  • potrafiły dokonywać wyborów i odpowiadać za skutki podjętych działań;
  • były świadome własnej roli społecznej, więzi rodzinnej oraz tradycji.
w sferze kontaktów społecznych
  • znały i rozumiały swoje prawa i prawa innych;
  • przestrzegały obowiązujących reguł i zasad współżycia w grupie;
  • szanowały wspólne dobro;
  • stosowały formy grzecznościowe w codziennych sytuacjach;
  • samodzielnie nawiązywały kontakty z rówieśnikami;
  • współdziałały w grupie rówieśniczej;
  • potrafiły dokonać autoprezentacji;
  • chętnie i aktywnie uczestniczyły w zabawach i działaniach rozwijających zdolności artystyczne, twórcze i badawcze;
  • rozwiązywały sytuacje konfliktowe drogą dyskusji i negocjacji;
  • dostrzegały i szanowali wartości uznawane społecznie - prawda, dobro, piękno;
  • jasno wyrażały swoje poglądy;
  • były asertywne.
w sferze kontaktów ze światem
  • znały nazwę i symbole narodowe swojego kraju i krajów będących w UE;
  • posiadały wiedzę z zakresu historii i dnia dzisiejszego swojego miasta, kultury, sztuki, tradycji ludowej swojego regionu i kraju;
  • były wrażliwe na piękno i bogactwo otaczającego świata;
  • rozpoznawały i nazywały ekosystemy, rośliny, zwierzęta, zjawiska atmosferyczne;
  • dostrzegały i rozumiały współzależności - równowaga biologiczna;
  • samodzielnie obserwowały, badały i eksperymentowały w zakresie przyrody ożywionej i nieożywionej - jasno precyzowały swoje doświadczenia;
  • znały zagadnienia ekologiczne związane z ochroną przyrody, świadomie podejmowały działania na rzecz środowiska i jego ochrony;
w sferze umysłowej
  • potrafiły porozumiewać się w języku polskim i angielskim;
  • posiadały bogaty zasób słownictwa, przekazywały swoje doświadczenia, wrażenia, potrzeby w sposób komunikatywny;
  • poprawnie i komunikatywnie wypowiadały się w różnych sytuacjach z zachowaniem poprawności gramatycznej i ortofonicznej: wyrażały życzenia, pytania, własne sądy i oceny;
  • dokonywały analizy i syntezy, porównywały, klasyfikowały na materiale obrazkowym, werbalnym i abstrakcyjnym;
  • posiadały zdolność rozumowania dedukcyjnego i indukcyjnego w obszarze dostrzegania i rozwiązywania problemów;
  • dokonywały operacji analizy i syntezy słuchowo-wzrokowej sylab, liczyły w zakresie własnych możliwości, wyznaczały wyniki dodawania i odejmowania na konkretach i w pamięci;
  • klasyfikowały przedmioty, figury geometryczne, kształty i znaki według określonych cech;
  • określały i porównywały cechy jakościowe i ilościowe, formułowały wnioski, dostrzegały regularności czasowe, jakościowe i ilościowe;
  • prawidłowo posługiwały się narzędziami pisarskimi i plastycznymi, kreśliły w miarę płynne i ciągłe kształty na płaszczyźnie i w przestrzeni;
  • odwzorowywały i odtwarzały kształty, formy abstrakcyjne zgodnie z kierunkiem ruchu;
  • wykorzystywały zdobytą wiedzę do dalszego rozwoju, były kreatywne i twórcze;
  • chętnie podejmowały nowe zadania i doprowadzały je do końca.